Jest to propozycja dla mam / par, które
- nie mają możliwości czasowych na zajęcia wieczorowe 
- lub  skorzystały z zajęć refundowanych przez NFZ, lecz nie czują się dobrze przygotowane praktycznie.

W czasie 2 dni spotkań odbywają się 2 bloki ćwiczeń praktycznych przedzielonych częścią teoretyczną oraz przerwami.


SPOTKANIA PROWADZI: Anna Koszla

Najbliższe grupy:
Niestety, ze względu na dużą ilość obowiązków domowych i zawodowych, do końca roku 2018 nie organizujemy zajęć weekendowych.


KOSZT UCZESTNICTWA: 350zł od mamy / pary
Po udziale w tych zajęciach można uczestniczyć w części wykładowej wybranych spotkań wieczorowych w cenie 30zł/spotkanie.

RAMOWY PLAN SPOTKAŃ:
DZIEŃ I
1. Krótki wstęp 
2. Ćwiczenia - około 2 godziny
-  blok porodowy* oraz część pozycji 1 fazy;
- ćwiczenia ogólne :"przeciwbólowe" i wspomagające powrót do sylwetki po porodzie);
-  ćwiczenie relaksacji mięśni
-  blok porodowy*
-  ćwiczenie relaksacyjne 
3. Przerwa śniadaniowa - około  pół godziny
4. Część wykładowa: ciało kobiety w ciąży, w czasie porodu, po porodzie; zmiany w życiu pary po porodzie - około 2,5 godziny
5. Krótsza przerwa
6. Ćwiczenia
-  blok porodowy* – do godziny  15.30


Dzień II
1. Ćwiczenia - około 2 godziny
- blok porodowy*; pozostałe pozycje porodowe;pomoc taty w czasie porodu
- ćwiczenia w pierwszych dobach po porodzie fizjologicznym i przez cc 
- blok porodowy*
- ćwiczenie relaksacyjne
2. przerwa  śniadaniowa - około pół godziny
3. Część wykładowa o rozwoju fizycznym, zachowaniach i potrzebach niemowlaka- około 1 godzina
4. Ćwiczenia z lalkami: kąpiel, obroty, pozycja do karmienia – około 2,5  godziny
5. Krótsza przerwa
6. ćwiczenia
- blok porodowy*; pozycje wertykalne, parcie spontaniczne – do godziny 15.30

* - "blok porodowy" - czyli ćwiczenia oddychania w pierwszej i drugiej fazie porodu; 

WAŻNE: Ze względu na dużą ilość ćwiczeń prosimy o zapytanie lekarza prowadzącego, czy na dzień badania nie ma przeciwwskazań do udziału w zajęciach. Proszę zapewnić, że w czasie ćwiczeń zwracamy uwagę, aby uczestniczki nie parły, tylko udawały parcie (wstrzymywały oddech) i aby pozycja, którą przyjmują. nie była obciążająca dla macicy, mięśni dna miednicy i mięśni brzucha